^ Back to Top
KYU 10.1 - pomarańczowy pas z jednym czerwonym pagonem
- Pozycje: fudo-dachi
- Uderzenia/cięcia: morote tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Kopnięcia: hiza-geri chudan
- Test sprawności: 50x zaciskanie pięści, 10 przysiadów
- Teoria i komendy: zasady bezpieczeństwa na sali, w szatni, strefy (jodan, chudan, gedan), znaczenie słowa kiai- okrzyk
KYU 10.2 - pomarańczowy pas z dwoma czerwonymi pagonami
- Pozycje: zenkutsu-dachi
- Uderzenia/cięcia: uraken-shomen-uchi
- Bloki: morote gedan-barai
- Kopnięcia: hiza-geri chudan plus kiai
- Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi i powrót do fudo-dachi
- Test sprawności:10 skłonów w przód z leżenia na plecach
- Teoria i komendy: pozycja seiza- siadanie i wstawanie, ukłony, znaczenie słowa naura- powrót
KYU 10.3 - pomarańczowy pas z trzema czerwonymi pagonami
- Pozycje: heiko-dachi, yoi-dachi
- Uderzenia/cięcia: seiken-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Bloki: gedan-barai
- Kopnięcia: hiza-geri jodan plus kiai
- Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachi z morote gedan-barai/ gadan-barai i powrót do fudo-dachi
- Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na dłoniach i kolanach
- Teoria i komendy: znaczenie słowa karate oraz kara- pusty, te- ręka, osu- akceptacja, pozdrowienie itp.
KYU 9.1 - pomarańczowy pas z jednym niebieskim i jednym czerwonym pagonem
- Pozycje: heisoku-dachi
- Uderzenia/cięcia: oi-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Bloki: jodan-uke
- Kopnięcia: mae-keage
- Renraku: trzy kroki w przód/ tył w zenkutsu-dachi z oi-tsuki
- Test sprawności: 20 przysiadów (ręce na rarku, tułów pionowo), 10 wahnięć w formie kołyski na brzychu: z leżenia przodem
- Teoria i komendy: prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa, liczenie po japońsku do dziesięciu
KYU 9.2 - pomarańczowy pas z jednym niebieskim i dwoma czerwonymi pagonami
- Pozycje: musubi-dachi
- Uderzenia/cięcia: gyaku-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Bloki: soto-uke
- Kopnięcia: kin-geri
- Renraku: trzy kroki w przód/ tył w zenkutsu-dachi z gyaku-tsuki
- Test sprawności: 10 skłonów w przód, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu (ręce zaplecione wokół kolan)
- Teoria i komendy: znaczenie słów: sensei- nauczyciel, sempai- starszy rangą, shihan- nauczyciel mistrz
KYU 9.3 - pomarańczowy pas z jednym niebieskim i trzema czerwonymi pagonami
- Pozycje: nekoashi-dachi
- Uderzenia/cięcia: seiken-ago-uchi
- Bloki: uchi-uke
- Kopnięcia: mae-geri chudan
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z oi-tsuki/ gyaku-tsuki/ uke, obrót z gedan-barai
- Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na pięściach i kolanach, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach (z przysiadu, ręce pod kątem 45’ amortyzując pad w tył)
- Teoria i komendy: znaczenie słowa: kyoku-shin-kai
KYU 8.1 - niebieski pas z jednym czerwonym pagonem
- Pozycje: kokutsu-dachi
- Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi-komi
- Kopnięcia: soto-keage
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z keri, obrót z morote gedan-barai
- Test sprawności: 10 przewrotów w przód, 60 sekund tzw. mostek
- Teoria i komendy: przysięga dojo
KYU 8.2 - niebieski pas z dwoma czerwonymi pagonami
- Pozycje: moroashi-dachi, uchihachiji-dachi
- Uderzenia/cięcia: shuto-sakotsu-uchi
- Kopnięcia: uchi-keage
- Renraku: krok w tył do zenkutsu-dachiz gedan-barai plus gyaku-tsuki i powrót do fudo-dachi
- Test sprawności: 10 przewrotów w tył, 10 razy po 20 sekund rozciąganie w maksymalnym rozkroku ze skrętem w lewo i w prawo, tzw. szpagat
- Teoria i komendy: nogare I - oddychanie
KYU 8.3 - niebieski pas z trzema czerwonymi pagonami
- Pozycje: sanchin-dachi
- Uderzenia/cięcia: shuto-ganmen-uchi
- Kopnięcia: mae-geri jodan
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z uke plus gyaku-tsuki, obrót z gedan-barai
- Kata: Kihon kata I
- Test sprawności: 10 razy tzw. gwiazda gimnastyczna, 10 razy dotknąć głową podłogi poprzez skłon w przód siedząc w maksymalnie szerokim rozkroku, nogi proste w kolanach
- Teoria i komendy: nogare II- oddychanie ura (odwrotnie)
KYU 7.1 - niebieski pas z jednym żółtym i jednym czerwonym pagonem
- Pozycje: kiba-dachi
- Uderzenia/cięcia: uraken-sayu-uchi, uraken-hizo-uchi
- Kopnięcia: kansetsu-geri
- Renraku: trzy kroki w przód w sanchi-dachi z tsuki/ uchi/ geri/ uke, obrót przez przekrok
- Kata: Taikyoku I
- Test sprawności: 10 razy zamach nogą przechodząc do stania na rękach pod drabinkami
- Teoria i komendy: ibuki- oddychanie z 2 wydechami
KYU 7.2 - niebieski pas z jednym żółtym i dwoma czerwonymi pagonami
- Pozycje: tsuruashi-dachi
- Uderzenia/cięcia: uraken-yoko-uchi (jodan, chudan, gedan)
- Kopnięcia: kakato-geri
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-geri plus gyaku-tsuki, obrót z morote gedan-barai
- Kata: Taikyoku II
- Test sprawności: 60 sekund stanie na rękach pod drabinkami
- Teoria i komendy: etykieta dojo
KYU 7.3 - niebieski pas z jednym żółtym i trzema czerwonymi pagonami
- Pozycje: kake-dachi
- Uderzenia/cięcia: shuto-mawashi-uchi
- Bloki: shuto-mawashi-uke
- Kopnięcia: yoko-keage, ushiro-keage
- Renraku: trzy kroki w przód w kokutsu-dachi z shuto mawashi-uke, obrót poprzez przekrok
- Kata: Sakugi I
- Test sprawności: 10 razy sprężynka, tzn. wymyk w przód z leżenia na plecach
- Teoria i komendy: historia Kyokushin Karate
KYU 6.1 - żółty pas z jednym czerwonym pagonem
- Pozycje: pozycja walki
- Uderzenia/cięcia: seiken tate-tsuki (jodan, chudan, gedan)
- Kopnięcia: mawashi-geri gedan
- Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate-tsuki, obrót poprzez zakrok
- Kumite: 5 minut system punktowy
- Kata: Sakugi II
- Test sprawności: 10 razy scyzoryk w zwisie tyłem na drabinkach, 60 sekund szpagat w bok na piętach
- Teoria i komendy: twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Mas. Oyama
KYU 6.2 - żółty pas z dwoma czerwonymi pagonami
- Pozycje: krok dostawny w pozycji walki
- Uderzenia/cięcia: tetsui-hizi-uchi, tetsui-yoko-uchi (chudan, jodan, gedan)
- Kopnięcia: mawashi-geri chudan
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z mae-keage/ yoko-keage/ soto-keage plus gyaku-tsuki
- Kumite: 10 minut system punktowy
- Kata: Taikyoku III
- Test sprawności: 10 przeskoków przez klęczącego na kolanach partnera z pozycji w przysiadzie
- Teoria i komendy: Siedziba Światowej, Europejskiej i Polskiej Organizacj KWF, liderzy
KYU 6.3 - żółty pas z trzema czerwonymi pagonami
- Pozycje: przekrok i zakrok w pozycji walki
- Uderzenia/cięcia: tetsui-kome-kami-uchi, uraken-shita-tsuki
- Bloki: osae-uke
- Kopnięcia:mawashi-geri jodan
- Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu-dachi z kin-geri/ mae-geri/ mawashi-geri plus gyaku tsuki
- Kumite: 15 minut system punktowy
- Kata: Pinian I
- Test sprawności: 10 razy przeskok w przód i w tył przez pas trzymany oburącz
- Teoria i komendy: Wyniki Polaków na MŚ i ME
KYU 5.1 - żółty pas z jednym zielonym i jednym czerwonym pagonem
- Pozycje: poruszanie się z partnerem w pozycji walki
- Uderzenia/cięcia: seiken-mawashi-uchi
- Bloki: morote-uke
- Kopnięcia: yoku-geri chudan
- Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z mae-geri/ mawashi-geri/ yoko-geri plus gyaku tate-tsuki
- Kumite: 20 minut system punktowy
- Kata: Pinian II
- Test sprawności: 10 podciągnięć ze zwisu przodem na drabinkach
- Teoria i komendy: znajomość podstawowych słów po japońsku
KYU 5.2 - żółty pas z jednym zielonym i dwoma czerwonymi pagonami
- Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, uniki, zmianę dystansu oraz kiai
- Uderzenia/cięcia: gonhon-nukite
- Bloki: uchi-uke i gedan-barai
- Kopnięcia: uchiro-geri chudan
- Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate-tsuki plus gyaku tate-tsuki
- Kumite: 25 minut system punktowy
- Kata: Sakugi III
- Test sprawności 10 przeskoków ponad krzesłem z przewrotem przodem na materacu
- Teoria i komendy: Komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate
KYU 5.3 - żółty pas z jednym zielonym i trzema czerwonymi pagonami
- Pozycje: tzw. walka z cieniem
- Uderzenia/cięcia: nukite (ippon/ nihon/ yonhon)
- Bloki: juji-uke (jodan, gedan)
- Kopnięcia: yoko-geri jodan
- Renraku:trzy kroki w przód w pozycji walki z oi-tate-tsuki plus gyaku tate-tsuki plus mae-geri/ mawashi-geri/ yoko-geri , obrót podnosząc ręce
- Kumite: 30 minut system pynktowy
- Kata: Pinian III, Kihon kata II, Sanchin kata
- Test sprawności: próba przejścia na rękach w szerz sali, elementy samoobrony
- Teoria i komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate